Blogger Backgrounds

Exchange Your Links Here...Do Leave Your comment after that..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Selasa, 12 April 2011

Bila Isu Bertunang Tanpa Sedar Itu Salah

salam...

yang ni pun entry yang aku ambil dr blog saudara http://gempakzsiot.com
bacalah ye..untuk pengetahuan bersama...
saya cuma share saja...

Jom kita lihat fakta2 di bawah mengenai isu tersebut:

bertunang Bila Isu Bertunang Tanpa Sedar Itu Salah, Harap Maklum !

Fakta :
Ada yang berkata isu bertunang adalah kenyataan dari
Farah Aina. Tetapi yangSEBENARNYA, ia adalah kenyataan dari Ustaz Azhar Idrus. Farah Aina hanya play video tu dan pause sebentar, kemudian beliau menaip. Kemudian play kembali dan ulang sehingga video habis. Maka itu bukanlah kenyataan dari farah aina, Ini link videoyoutubenya yang menceritakan tentang isu bertunang tersebut. Tapi berkaitan artikel yang tersebar di facebook, post tu tidak diberitahu bahawa diambil dari ustaz Azhar idrus dan link video juga tidak dinyatakan.

Maaf untuk melihat video tersebut sila pergi ke lmn blog http://gempakzsiot.com..Harap Maklum

Bukan blog aku jer yang menulis mengenai isu ini, ada lagi blogger yang lain menulis mengenai isu ini. Aku menulis post mengenai isu tunang tanpa sedar sebab aku terjumpa dari Artikel di Iluvislam. Sekadar hanya ingin berkongsi kepada semua orang mengenai isu bertunang ini. Tak tahu pulak kenyataan adalah salah.

Sekarang aku ambil kenyataan di blog farah aina yang telah ditulis dari seseorang di shoutboxnyer. Beliau meminta supaya farah aina memperbetulkan :

“Salam Fara Aina. Saya nak tegur ckit kat cni. Kenyataan anda yang mengatakan bahawa kita boleh jadi tunangan orang tanpa disedari adalah SALAH dan tiada dalil yang sahih. Dalil yang sebenarnya, apabila jejaka menyampaikan hasratnya kepada ibu bapa gadis dan disetujui oleh mereka, maka termaktublah gadis tersebut sudah bertunang.

Bukan gadis yang menerimanya, tapi WALI kepada gadis tersebut. Ikut sunnah Rasulullah s.a.w, sunat ab’ad, mesti disertakan dengan cincin.Harap anda dapat betulkan kenyataan anda kerana artikel anda sedang disebarkan di FB. Saya hanya menyampaikan apa yang betul. Wasalam.”

3403831245 aabf39a48e Bila Isu Bertunang Tanpa Sedar Itu Salah, Harap Maklum !

Jadi, kepada anda semua, harap dapat share artikel ini. Saya minta maaf andai ada terkasar bahasa, dan saya juga minta maaf akan isu bertunang tanpa sedar sebelum ni. Mari sama2 kita Tweet, Share And Like entry ni. Mungkin ramai lagi belum tahu tentang perkara nie. Terima kasih !





0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Jung Yong Hwa CN Blue - For First - Time Lovers (Banmal Song)